Talor Swift - Ronan
 
真的是很催淚的一首....
歌詞翻譯來自http://www.wretch.cc/blog/princess0807/1180452 
 
Ronan中英文歌詞 - 愛麗絲翻譯版

I remember your barefeet down the hallway,
我記得你的光腳丫踩過了長廊
I remember your little laugh
我記得你的淺淺笑容
Race cars on the kitchen floor
廚房地板上的小汽車
plastic dinosaurs
還有塑膠恐龍
I love you to the moon and back
我很愛很愛你

I remember your blue eyes
我記得你那雙藍色眼睛
looking into mine 
注視著我
like we had our own secret club
就像我們組成了秘密團體
I remember you dancing before bedtime
我記得你睡前的舞姿
then jumping on me waking me up
你跳在我身上,驚醒了我
I can still feel you hold my hand
我仍然能感受到你握著我的手
little man, and even the moment I knew
小男孩,但我知道
you fought it hard like an army remember
你曾像個軍人般努力的戰鬥著
 
Remember I leaned in and whispered to you
記得我倚著你,悄悄說著
come on baby with me, we’re gonna fly away from here
跟我一起走,我們將飛離這裡
you were my best four years
你是我這四年來,最棒的事
 
I remember the drive home 
when the blind hope turned to crying and screaming why
我記得回家那刻,盲目的希望成了眼淚還有尖叫的疑問
flowers pile up in the worst way
鮮花以糟糕的方式堆疊
no one knows what to say about a beautiful boy who died 
沒人知道該對一個可愛男孩的逝去表達什麼
and it’s about to be Halloween 
you could be anything you wanted if you were still here
萬聖節就快到了,如果你還在,你就能扮演任何你想要的角色
I remember the last day when I kissed your face and whispered in your ear
我記得最後一天我親吻你的臉,在你耳邊低語
 
Come on baby with me, we’re gonna fly away from here
跟我一起走,我們將飛離這裡
out of this curtained room and this hospital gray will just disappear
飛離這滿是窗簾的房間,不再有灰色的醫院
come on baby with me, we’re gonna fly away from here
跟我一起走,我們將飛離這裡
you were my best four years
你是我這四年來,最棒的事
 
What if I’m standing in your closet trying to talk to you
要是我站在你的衣櫥前,想試著跟你說說話
What if I kept the hand-me-downs you won’t grow into
要是我留著你穿不上的舊衣物
And what if I really thought some miracle would see us through
要是我真的相信奇蹟會降臨在你我身上
What if the miracle was even getting one moment with you
要是奇蹟真的瞬間在你身上發生
 
Come on baby with me, we’re gonna fly away from here
跟我一起走,我們將飛離這裡
Come on baby with me, we’re gonna fly away from here 
跟我一起走,我們將飛離這裡
You were my best four years
你是我這四年來,最棒的事
 
I remember your barefeet down the hallway
我記得你的光腳丫踩過了長廊
I love you to the moon and back.
我很愛很愛你
arrow
arrow
    文章標籤
    Talor Swift Ronan
    全站熱搜

    Joy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()