Alicua Keys - If I aint got you  
另外附上與Usher合唱的版本
 
If I Ain't Got You (如果沒有你)

Some people live for the fortune 
有人為財富而活 
Some people live for the fame 
有人為名譽而生 
Some people live for the power, yeah 
有人為權利而存 
Some people live just to play the game 
更有甚者只想遊戲人間 
Some people think that the physical things define what's within 
有些人認為物質的東西 定義了生活的內涵 
and I've been there before 
而我也曾迷惘其中 
but that life's a bore 
但那樣的人生索然無味 
So full of the superficial 
膚淺至極

Some people want it all 
有人想擁有一切 
But I don't want nothing at all 
我卻可以拋棄所有 
If it ain't you baby 
但我不能失去你 
If I ain't got you baby 
我不能沒有你 
Some people want diamond rings 
有人渴望鑽戒 
Some just want everything 
甚至有些人想擁有ㄧ切 
But everything means nothing 
但ㄧ切都毫無意義 
If I ain't got you, yeah 
如果不能擁有你

Some people search for a fountain 
有人尋找著生命泉源 
The promises forever young 
能許諾永遠青春 
Some people need three dozen roses 
有些人渴望三十六朵玫瑰 
And that's the only way to prove you love them 
這彷彿是真愛的唯一證明 
Hand me the world on a silver platter 
將這世界裝在銀盤上托付給我 
And what good would it be 
但這能有多麼的美好 
with no one to share 
如果沒有人能夠分享 
with no one who truly cares for me 
也沒有人真正的關心我


Some people want it all 
有人想擁有一切 
But I don't want nothing at all 
我卻可以拋棄所有 
If it ain't you baby 
但我不能失去你 
If I ain't got you baby 
我不能沒有你 
Some people want diamond rings 
有人渴望鑽戒 
Some just want everything 
甚至有些人想擁有ㄧ切 
But everything means nothing 
但ㄧ切都毫無意義 
If I ain't got you, you, you 
如果不能擁有你

**

If I ain't got you with me baby 
如果不能擁有你…寶貝 
Oh, ooh, so nothing in this whole wide world don't mean a thing 
身處在這廣大無邊的世界 凡事都失去了意義 
If I ain't got you with me baby 
如果不能擁有你 寶貝

arrow
arrow
    全站熱搜

    Joy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()